حلقه ست طلا

حلقه ست طلا راهنمای خرید، قیمت، انواع

حلقه ست طلا یکی از اولین مواردی است که برای ازدواج خریداری می‌شود، اغلب افراد ترجیح می‌دهند حلقه‌ای که نشان‌دهنده تعهد و ازدواج بینشان است، به‌صورت مشابه هم و ست باشد، گالری مهدی میرزایی حلقه ست طلا معمولاً در انواع متخلفی تولید می‌شود و اغلب سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد، از رینگ‌های طلایی ساده تا نگین‌دارد. حلقه ست طلا سفید و زرد هر دو در بازار برای خرید موجود هستند. یکی از خریدهای ماندگار و پر خاطر قبل از ازدواج خرید حلقه ست طلا است، پیشنهاد می‌کنیم چند مغازه را بررسی کنید و به مغازه اول اکتفا نکنید.

حلقه ست طلا چیست؟

حلقه ست طلا درواقع حلقه زنانه و مردانه به‌صورت جفت است که در یک سبک طراحی و عرضه می‌شوند. این دو حلقه به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که هم ازنظر سبک و هم ازنظر فیزیکی متناسب با یکدیگر باشند.

حلقه ازدواج انگشتری است که نشان می‌دهد صاحب آن متأهل است. حلقه ست طلا معمولاً از فلز ساخته می‌شود و به‌طور سنتی از طلا یا فلز گران‌بها دیگر ساخته می‌شود.

حلقه‌ها در روم باستان هنگام ازدواج مورداستفاده قرار می‌گرفتند، اگرچه روش مدرن تعویض حلقه در هنگام عروسی منشأ مسیحی دارد. بسته به فرهنگ، حلقه ازدواج معمولاً در انگشت دوم دست چپ یا راست پوشیده می‌شود.

در ایران اما خرید و استفاده از حلقه ست طلا از فرهنگ ایرانیان باستان و حلقه مهر در آیین میترائیسم الهام گرفته‌شده است. حلقه نشان‌دهنده پیوند عمیق بین دو نفر است، به همین دلیل حلقه ست طلا یکی از مهم‌ترین خریدهای قبل از عروسی محسوب می‌شود که دائمی و ماندگار است.

اغلب افراد حلقه ازدواج را نماد وفاداری و عشق بین دو نفر می‌دانند، حلقه ازدواج به‌صورت معمول دایره‌ای شکل است و نشان از عشق بی‌نهایت عروس داماد به هم است.

درواقع حلق ست طلا نماد خوشبختی و خوش‌یمنی ازدواج است. در صورت کلی جنس حلقه ست از طلا سفید یا زرد انتخاب می‌شود چراکه طلا فلزی گران‌بها  و ارزشمند است و ماندگاری بالایی دارد. درگذشته اما حلقه‌های ست از مس یا برنج بودند.

انگشتی که حلقه ست طلا در آن قرار می‌گیرد  چهارمین انگشت از دست چپ است، علت انتخاب این انگشت، نزدیکی آن به قلب است و آن را نماد تعهد قلبی زوجین به هم می‌دانند.

برخی معتقد هستند که خواستگاه این حلقه به مصر باستان بازمی‌گردد، برخی دیگر نیز آن را مربوط به یهودیان می‌دانند. به هر دو تاریخچه دقیقی در دنیا برای حلقه ازدواج وجود ندارد. نکته واضح این است که از قدیم تا به امروز حلقه ست طلا نشان‌دهنده وفادارِی، تعهد و مهر بین زن و مرد بوده است.

قیمت حلقه ست طلا

قیمت حلقه ست طلا با توجه به گرم طلای به‌کاررفته در طلا، نگین‌دار بودن حلقه و نوع نگین به‌کاررفته در حلقه وابسته است، به‌صورت معمول حلقه ست طلا ساده که به‌صورت رینگ است طلای کمتر و قیمت کمتری در بازار دارد،

حلقه ست طلایی که دارای نگین جواهرات باشد قیمت بالاتری در بازار دارد، قیمت حلقه ست طلا در مدل‌هایی که بدون نگین هستند اما سطح کار تراش‌خورده است از مدل‌های جواهر دار ارزان‌تر هستند. در برخی از مدل‌ها نیز از بلورهای بلوره ساده استفاده می‌شود،

این مدل‌ها قیمت کمتری نسبت به مدل جواهرنشان دارند اما باید توجه داشته باشید که وزن کریستال ها در زمان فروش از وزن کلی انگشتر شما کم می‌شود و سپس قیمت محاسبه می‌شود.

به‌طورکلی قیمت حلقه ست طلا به قیمت جهانی طلا، قیمت شمش طلا در بازار ایران و تحولات داخلی و خارجی وابسته است،

بهترین زمان برای خرید حلقه ست طلا زمانی است که قیمت کلی طلا در بازار کاهش پیداکرده است در این زمان شما می‌توانید حلقه‌ی مناسب باقیمت کمتری خریداری کنید.

در برخی از موارد قیمت حلقه ست طلا در مقایسه با خرید دو حلقه به‌صورت تکی کمتر است و این مورد نیز یکی دیگر از دلایلی است که افراد حلقه ست را انتخاب می‌کنند.

زمان مناسب خرید حلقه ست طلا

بهترین زمان برای خرید حلقه ست طلایی زمانی است که دستان شما گرم باشد، زمانی که دست‌ها سرد باشند، سایز انگشت‌ها کوچک می‌شوند،

درنتیجه سایر اصلی دست شما مشخص نیست، بعدازظهرها ازنظر زمانی بهترین زمان برای خرید حلقه ست طلا است.

در زمان خرید بهتر است دو تا سه بار سایز انگشتر را بررسی کنید، اگر سایز حلقه شما بین دو سایز بود بهتر است که سایز بزرگ‌تر را خریداری کنید یا به‌صورت سفارشی سایز حلقه را مشخص کنید و سفارش دهید.

تفاوت حلقه ست طلا و انگشتر چیست؟

حلقه به‌صورت کلی ساده و ظریف ساخته می‌شود و ساده‌تر از انگشتر است، حلقه‌ها معمولاً نگین ندارند اما می‌توان آن‌ها را به‌صورت نگین‌دار با نگین‌های ساده و کوچک هم در بازار پیدا کرد.

در اغلب فرهنگ‌ها حلقه ست طلا یک رینگ ساده در نظر گرفته می‌شود که یک ردیف نگین کوچک و ظریف روی آن  قرار دارد در برخی از موارد حلقه ست طلا با نگین برلیان یا سایر جواهرات ساخته می‌شود.

انگشتر در حالت کلی ظرافت کمتری نسبت به حلقه دارد، در طراحی انگشتر از طرح‌های پیچیده‌تری استفاده می‌شود و انگشتر شلوغ‌تر است. حلقه ازدواج با توجه به اینکه در طول کل روز در دست قرار دهد معمولاً وزن مناسبی دارد تا به انگشت فشار زیادی وارد نشود درحالی‌که در طراحی انگشتر کمتر به این موارد توجه می‌شود.

اندازه‌گیری سایز حلقه ست طلا

قبل از شروع مطمئن شوید که انگشت یا حلقه موجود را اندازه می‌گیرید که روی آن گشتی قرار می‌گیرد که حلقه قرار است برای آن خریداری شود.

حلقه شما باید راحت وارد انگشت شود و در زمان استفاده سبب ورم و تورم انگشت نشود. در کنار این مورد حلقه ست باید به‌قدری محکم باشد که از داخل انگشت نیفتد، اما آن‌قدر هم سفت نباشد که به‌سختی بتوان آن را از انگشت خارج کرد.

چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید اندازه حلقه خود را اندازه‌گیری کنید. یک نوار کاغذ به طول حدود 8 اینچ و عرض حدود 0.5 اینچ ببرید.

مرحله 1 : نوار کاغذی را دور پهن‌ترین قسمت انگشتی که حلقه سفارشی شما روی آن  قرار می‌گیرد بپیچید. پهن‌ترین قسمت انگشت شما ممکن است در مفصل باشد. روی مفصل انگشتر قرار نمی‌گیرد اما با توجه به اینکه حلقه برای وارد شدن به انگش از روی مفصل رد می‌شود باید مفصل را نیز در نظر داشت.

مرحله 2 : نقطه‌ای را روی کاغذ که نوار یک دایره کامل تشکیل می‌دهد و شروع به همپوشانی می‌کند، با خودکار یا مداد علامت بزنید.

مرحله 3 : از لبه کاغذ تا خطی که با خط کش مشخص کرده‌اید اندازه بگیرید. تا نزدیک‌ترین میلی‌متر اندازه‌گیری کنید، در صورت لزوم کاغذ را گرد کنید.

مرحله 4 : برای یافتن اندازه حلقه خود با استفاده از طولی که اکنون محاسبه کرده‌اید، باید اندازه را با نمودارهای استاندارد مقایسه کنید، در مغازه‌های طلافروشی رینگ‌ها در سایزهای مختلف موجود هستند، در ابتدا سایز انگشت شما محاسبه و فروشنده بر اساس آن حلقه‌های ست طلا مناسب را به شما نشان می‌دهد و اگر راحت‌تر است اما برای خرید اینترنتی کار کمی دشوارتر است و باید خودتان سایز انگشت را به‌دقت انداز گیری و مشخص کنید. تا در خرید مشکلی ایجاد نشود. جدول سایر حلقه برای مردان وزنان کمی تفاوت دارد که باید در زمان خرید به این نکته هم توجه کنید.

متوسط ​​اندازه حلقه‌های زنانه از 5 تا 7 متغیر است. ما حلقه‌های زنانه در سایزهای 3 تا 9 را با گزینه‌های سفارشی برای جا دادن همه اندازه‌ها ارائه می‌دهیم. نمودار اندازه حلقه آنلاین شامل اندازه‌گیری‌های میلی‌متری در امتداد نمودار اندازه حلقه برای زنان است.

شما می‌توانید از حلقه‌ای که از قبل دارید برای پیدا کردن اندازه حلقه خود استفاده کنید. می‌توانید داخل حلقه را اندازه بگیرید و اندازه مربوطه را برای اندازه‌گیری در چاپ اندازه حلقه ما پیدا کنید. همچنین می‌توانید از راهنمای اندازه حلقه قابل‌چاپ استفاده کنید و حلقه را روی دایره‌ای قرار دهید که ازنظر اندازه نزدیک‌ترین است.

نحوه اندازه‌گیری اندازه حلقه با نخ، کاغذ و خط کش

اگر برای شخص دیگری خرید می‌کنید، بهترین راه برای پیدا کردن اندازه حلقه او این است که بپرسید. اگر قصد سورپرایز دارید، از دوستان و خانواده کمک بگیرید. سایز متوسط ​​حلقه‌های موجود برای زنان از سایز 3 تا سایز 9 متغیر است.

رایج‌ترین حلقه‌های زنانه خریداری‌شده بین سایز 5 و سایز 7 است. سایز 6 محبوب‌ترین است. سایز متوسط ​​حلقه مردانه از سایز 6 تا سایز 13 متغیر است. متداول‌ترین حلقه‌های مردانه بین سایز 8 تا 10 تا ½ است. سایز 9 محبوب‌ترین است. این اندازه‌های استاندارد انگشتر می‌توانند شمارا در جهت درست راهنمایی کنند.  تعدادی روش در خانه برای پیدا کردن اندازه حلقه وجود دارد.

اندازه حلقه خود را با این مراحل اندازه‌گیری کنید:

  1. نخ یا کاغذ را دور پایه انگشت خود بپیچید.
  2. نقطه برخورد انتهایی را با خودکار علامت بزنید.
  3. ریسمان یا کاغذ را با خط کش (میلی‌متر) اندازه بگیرید سپس بر 3.14 (یا پی) تقسیم کنید تا قطر حلقه را به دست آورید.
  4. نزدیک‌ترین اندازه را در نمودار اندازه حلقه انتخاب کنید تا اندازه حلقه خود را پیدا کنید.

نکات بیشتر در مورد اندازه حلقه ست طلا:

  1. داخل حلقه دیگری را که مناسب است با استفاده از یک متر نوار و اندازه حلقه قابل‌چاپ اندازه‌گیری کنید.
  2. حلقه باید به‌راحتی با انگشت شما جا بیفتد: به‌اندازه کافی محکم باشد تا نیفتد، اما آن‌قدر شل باشد که به‌راحتی روی‌بندانگشت شما بلغزد.
  3. هنگامی‌که بندانگشت از پایه انگشت بزرگ‌تر است، هر دو مکان را اندازه بگیرید و یک اندازه از بین آن دو انتخاب کنید.
  4. اندازه حلقه خود را در پایان روز که انگشتانتان گرم هستند اندازه بگیرید. اندازه انگشت بسته به زمان روز و آب‌وهوا تغییر می‌کند و انگشتان شما در صبح زود و در هوای سرد درواقع کوچک‌تر می‌شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که انگشتان دست غالب شما معمولاً بزرگ‌تر هستند.
  5. برای دقت بیشتر، 3 تا 4 بار اندازه‌گیری کنید.

برای اطمینان از به دست آوردن بهترین تناسب ممکن، فرآیند تغییر اندازه حلقه نیازمند افزودن یا حذف مقادیر کمی فلز بسته به تفاوت بین اندازه خریداری‌شده و اندازه جدید درخواستی است. درنتیجه، ممکن است حلقه شما پس از تغییر اندازه کمی ضخیم‌تر یا نازک‌تر شود. این تغییرات کوچک اغلب ازنظر بصری نامحسوس هستند.

انگشترهایی که اندازه آن‌ها قابل‌تغییر نیست

برخی از مدل‌های انگشتر به دلیل طراحی قابل‌تغییر اندازه نیستند. در این موارد، یک نماد در صفحه جزئیات محصول در زیر انتخاب اندازه حلقه قرار داده می‌شود. شما می‌توانید در زمان خرید و انتخاب این مورد را بررسی و سؤال کنید تا در انتخاب و خرید دچار مشکل نشوید.

به‌عنوان‌مثال، حلقه‌های الماس‌نشان و سنگ‌های قیمتی با تعداد مشخصی از سنگ‌های قیمتی در هراندازه ،حلقه‌های نقره، یا حلقه‌هایی با فلزات جایگزین مانند تنگستن قابل‌تغییر نیستند.

برخی از طلافروشی‌ها خدمات پس از فروش برای حلقه ست طلا ارائه می‌دهند، بدین‌صورت که اگر نگین حلقه افتاد یا اندازه حلقه دچار مشکل باشد آن را بدون دریافت هزینه برای شما تعمیر و یا تعویض می‌کنند، درواقع حلقه ست طلا با گارانتی به شما عرضه می‌شود اگر به دنبال خرید حلقه ست طلا با گارانتی هستید باید این مورد را در همان ابتدا بررسی کنید، اگر مغازه‌ای از ابتدا این مورد را ذکر نکند پس از خرید و یا بروز مشکل هم خدماتی به شما ارائه نخواهد کرد.

مراقبت از حلقه ست طلا

برای مراقبت از حلقه ست طلای خود باید تا جای ممکن از تماس حلقه با مواد  شیمیایی جلوگیری کنید این امر سبب می‌شود تا حلقه به‌تدریج کدر شود و درخشندگی خود را از دست بدهد. مواد شوینده و شیمیایی همچنین سبب می‌شود تا نگین‌های حلقه به‌تدریج از آن جداشده و بیفتند.

اگر دائم از حلقه استفاده می‌کنید بهتر است سالی یک‌بار حلقه را آبکاری طلا کنید، در زمان استفاده از حلقه از کرم‌های دست و صورت استفاده نکندید، حتماً پیش از استفاده از استخر حلقه را از دست خارج کنید. کرم و آب سبب می‌شود تا حلقه شل شده و از دست شما خارج شود. در کنار این مورد کلر موجود در آب سبب می‌شود تا حلقه شما کدر شود و شفافیت خود را از دست بدهد.

خرید حلقه ست طلا متناسب رنگ پوست

یکی از موارد دیگر که در زمان خرید حلقه ست طلا باید به آن توجه کرد خرید حلقه متناسب بارنگ پوست است، حلقه‌های ست طلا در انواع حلقه ست طلای زر، حلقه ست طلای سفید  و حلقه ست پلاتین عرضه می‌شود. حلقه ست طلای زرد برای افرادی که پوست گندمی و سبزه دارند انتخاب مناسب‌تری است و برای افرادی که رنگ پوست روشنی دارند حلقه ست طلای سفید انتخاب بهتری است البته همه‌ی این موارد به سلیقه‌ی شخصی شما وابسته هستند و قانون کلی در این حوزه وجود ندارد.

در افرادی که پوست روشنی دارند رنگ رگ دست آبی و در افرادی که پوست تیره‌تری دارند رنگ رگ دست سبز است، این مورد یک نشانه ثابت در انتخاب نوع حلقه ست برای شما است. در ارتباط با حلقه‌های پلاتین نیز این حلقه‌ها تنها به رنگ سفید در بازار موجود هستند و تفاوت کمی در رنگ با طلای سفید دارند، اما ازنظر ساختار کاملاً متفاوت با طلای سفید است.

دیگر محصولات

09121611614