حلقه ست جواهر

حلقه ست جواهر انواع مدال ، قیمت، ویژگی‌ها

خرید حلقه ست جواهر با توجه به قیمت بالای جواهر به‌دقت و وسواس زیادی نیاز دارد، حلقه ست جواهر مانند حلقه ست طلا در همه‌جا موجود نیست و از گالری‌ مهدی میرزایی این حلقه ست را تهیه کرد. حلقه‌های جواهر معمولاً در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند و از جواهرات مختلفی روی آن‌ها استفاده می‌شود از زمرد تا یاقوت و برلیان. برای خرید حلقه ست جواهر باید موارد مختلفی را رعایت کنید که در این مقاله این موارد را بررسی خواهیم کرد. جواهرات درواقع همان سنگ‌های قیمتی هستند که از معادن در دل زمین استخراج می‌شوند و محدود هستند.

قیمت حلقه ست جواهر

قیمت حلقه ست جواهر بسیار بالاست، حلقه ست جواهر با توجه به نوع جواهری که دارد در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. قیمت حلقه ست جواهر با توجه به نرخ جواهر در دنیا تغییر می‌کند، درواقع قیمت جواهر مانند طلا دائماً تغییر نمی‌کند اما تغییراتی دارد که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنید.

حلقه ست جواهر برلیان معمولاً در مقایسه با زمرد و یاقوت قیمت بیشتری دارد هرچند که نوع قیراط حلقه ست جواهر در قیمت تمام‌شده‌ی آن مؤثر است.

فیروزه نیز یکی از سنگ‌های قیمتی به شمار می‌رود اما کمتر در حلقه ست جواهر به‌کاربرده می‌شود و عمومیت کمی دارد. شما می‌توانید حلقه ست جواهر را با مدل و طرحی و سنگی که مدنظر دارید سفارش دهید، البته باید توجه داشت که در این صورت قیمت حلقه ست جواهر بالاتر از حالت معمول است.

زمان خرید حلقه ست جواهر

با توجه به اینکه دست‌ها در ابتدا صبح سرد هستند و سایز انگشت‌ها کاملاً مشخص نیست بهتر است بعدازظهرها و پس از انجام مقداری فعالیت برای خرید حلقه ست جواهر مراجعه کنید، حتماً درزمان خرید به سایز انگشتر دقت کنید و حلقه را در همان انگشتی که قصد استفاده دارید قرار دهید چراکه سایز همه‌ی انگشت‌ها برابر نیستد و تفاوت کمی وجود دارد که می‌تواند در زمان خرید حلقه ست جواهر مهم باشد. برخی از حلقه‌های ست جواهرات زیادی دارند و برخی جواهرات کمتری دارند، هرچه جواهرات حلقه ست بیشتر باشد قیمت و ارزش آن بالاتر می‌رود.

معمولاً در حلقه ست جواهر برای مردان از یک رینگ ساده با یک ردیف برلیان استفاده می‌شود یا اینکه در طراحی قسمتی در وسط انگشتر برای قرار گرفتن نگین مشخص می‌شود و پس از طراحی نگین در آن قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه قیمت حلقه ست جواهر بالاست باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید. فروش جواهر مانند طلا رایج نیست و به همین دلیل فروش آن سخت است، شما باید برای فروش به همان مغازه‌ای که حلقه ست جواهر را از آن خریداری کرده‌اید مراجعه کنید.

جواهر چیست؟

سنگ جواهر (همچنین به آن نگین، جواهر، سنگ قیمتی یا سنگ نیمه قیمتی نیز گفته می‌شود) قطعه‌ای از کریستال معدنی است که به‌صورت تراشیده و صیقلی برای ساخت حلقه ست جواهر یا سایر انواع جواهر استفاده می‌شود این حال، سنگ‌های خاصی (مانند لاجورد، عقیق و ابسیدین) و گاهی اوقات مواد آلی غیر معدنی (مانند کهربا، جت و مروارید) نیز برای جواهرات استفاده می‌شوند و بنابراین اغلب به‌عنوان سنگ‌های قیمتی نیز در نظر گرفته می‌شوند.

بیشتر سنگ‌های قیمتی سخت هستند، اما برخی از مواد معدنی نرم به دلیل درخشندگی یا سایر خواص فیزیکی که ارزش زیبایی دارند، در جواهرات استفاده می‌شوند. کمیاب بودن و بدنامی بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که به سنگ‌های قیمتی ارزش می‌بخشد.

سنگ‌های قیمتی، کانی‌ها، سنگ‌ها یا مواد آلی هستند که به دلیل زیبایی، دوام و کمیاب بودن انتخاب‌شده و سپس برای ساخت جواهرات یا سایر زینت‌های انسانی بریده‌شده و یا جلا داده می‌شوند. اگرچه بیشتر سنگ‌های قیمتی سخت هستند، اما برخی از آن‌ها بسیار نرم یا شکننده هستند و نمی‌توانند در جواهرات استفاده شوند، بنابراین اغلب در موزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و کلکسیونرها به دنبال آن هستند.

رنگ جواهرات

سنگ‌های قیمتی ازنظر زیبایی متفاوت هستند و بسیاری از آن‌ها در سایه‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع موجود هستند. بیشتر سنگ‌های قیمتی در حالت خشن زیبایی کمی دارند، ممکن است شبیه سنگ‌ها یا سنگ‌ریزه‌های معمولی به نظر برسند، اما پس از یک تراش و صیقل ماهرانه، رنگ و درخشندگی کامل آن به چشم می‌خورد. به‌طورکلی، سنگ‌های قیمتی بارنگ‌های اصلی شفاف، متوسط، شدید و اشباع بیشتر ترجیح داده می‌شوند.

شفافیت حلقه ست جواهر

جواهرات در زیر سطح زمین تشکیل می‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند آثاری از مواد معدنی دیگر به نام آخال‌ها را نشان دهند. آخال ها می‌توانند مانند لکه‌های کوچک یا عیوب درون سنگ به نظر برسند. هنگامی‌که از طریق یک میکروسکوپ یا یک لوپ 10x مشاهده می‌شود، آن‌ها می‌توانند اطلاعاتی در مورد محیط زمین‌شناسی که ماده معدنی در آن تشکیل‌شده و منشان آن را ارائه دهند.

آخال ها گاهی اوقات می‌توانند سنگ‌های قیمتی را شناسایی کنند و حتی ثابت کنند که سنگ طبیعی است یا مصنوعی. برخی از سنگ‌های قیمتی، مانند زمرد، بیشتر دارای آخال هستند. سایرین، مانند آکوامارین و توپاز، عموماً گنجایش بسیار کمی دارند یا حتی اصلاً وجود ندارند.

نحوه برش جواهرات

زیبایی طبیعی یک جواهر را می‌توان با تراش آن افزایش داد. دو نوع اصلی تراش جواهر وجود دارد: کابوشون و روکش. برش کابوچون دارای بالای گرد صاف است که معمولاً پایه آن صاف است و عمدتاً برای سنگ‌های قیمتی مات یا نیمه شفاف استفاده می‌شود.

تا حدود قرن چهاردهم، زمانی که روکش‌ها شکل گرفت، کابوشون تنها روشی بود که سنگ‌ها را برش می‌دادند. فیتینگ فرآیند برش یک سنگ قیمتی برای بهبود زیبایی آن از طریق بازتاب بیشتر نور است. برش وجهی دارای بسیاری از سطوح برش مسطح (وجه) با شکل کلی است که ممکن است گرد، بیضی، مربع و غیره باشد. فقط سنگ‌های قیمتی سخت‌تر را می‌توان با موفقیت روی‌هم گذاشت. به سنگ‌های قیمتی که تراش داده‌شده و صیقل داده‌شده است گوهر یا جواهر می‌گویند.

جواهرات قیمتی قیراط

وزن سنگ قیمتی برحسب قیراط (5 قیراط = 1 گرم) اندازه‌گیری می‌شود. مهم است که بدانید برخی از جواهرات متراکم‌تر از سایرین هستند. به‌عنوان‌مثال، یک یاقوت یک قیراط (بسیار متراکم) کوچک‌تر از یک زمرد یک قیراط است (چگالی کمتر). همچنین، انواع مختلف جواهراتی که ازنظر اندازه مشابه هستند، ممکن است همچنان ازنظر ارزش تفاوت قابل‌توجهی داشته باشند.

سختی جواهرات

سختی یک سنگ تنها عامل تعیین‌کننده دوام گوهر است. این نشان‌دهنده مقاومت سنگ در برابر خراشیدگی و ساییدگی است یا اینکه سطح جواهر چگونه به تماس با یک نوک‌تیز واکنش نشان می‌دهد. مقیاس Mohs سختی جواهرات و مواد معدنی را در مقیاس نسبی از 1 (نرم‌ترین – تالک) تا 10 (سخت‌ترین – الماس) درجه‌بندی می‌کند.

این مقیاس در سال 1822 معرفی شد، زمانی که فردریش موهس ده ماده معدنی را انتخاب کرد و اعدادی را بر اساس سهولت یا دشواری نسبی که می‌توان توسط دیگری خراش داد، به آن‌ها اختصاص داد.

تشکیل جواهرات

سیاره ما که حدود 4.5 میلیارد سال پیش ایجاد شد، از چندین لایه تشکیل‌شده است: پوسته زمین با عمق 3 تا 25 مایل، گوشته و قسمت داخلی زمین که به‌عنوان هسته شناخته می‌شود. بیشتر سنگ‌های قیمتی تحت شرایط مختلف در سنگ‌های پوسته زمین به‌صورت مواد معدنی تشکیل می‌شوند، درحالی‌که فقط تعداد کمی از آن‌ها در گوشته تشکیل می‌شوند. پوسته از سه نوع سنگ تشکیل‌شده است که در زمین‌شناسی به سنگ‌های آذرین، دگرگونی و رسوبی معروف هستند. تمام سنگ‌های قیمتی در پوسته استخراج می‌شوند.

پس از استخراج، معمولاً به آزمایشگاهی می‌روند که نظافت نهایی را انجام می‌دهد. این ممکن است شامل خرد کردن ماتریس یا سنگی باشد که سنگ قیمتی در آن دفن شده است، و سپس برش یا روکش کردن و صیقل دادن سنگ‌های قیمتی. به سنگ‌های قیمتی که تراش داده‌شده و صیقل داده‌شده است گوهر یا جواهر می‌گویند.

گونه‌ها و انواع جواهرات

بسیاری از انواع سنگ‌های قیمتی متعلق به گروه‌ها یا گونه‌هایی هستند که ساختار کریستالی و ترکیب شیمیایی مشترکی دارند. برخی از مهم‌ترین گونه‌های سنگ‌های قیمتی عبارت‌اند از: بریل، کوراندوم، گارنت، کوارتز و تورمالین. علاوه بر این، هرگونه ممکن است یک یا چندگونه داشته باشد که رنگ یا ویژگی‌های خاصی دارند.

به‌عنوان‌مثال، گونه کوراندوم شامل انواع یاقوت سرخ و یاقوت کبود است. بااین‌حال، همه انواع سنگ‌های قیمتی متعلق به یک گروه نیستند، بسیاری از آن‌ها گونه‌های منحصربه‌فردی هستند که خواص مشترکی با هیچ نوع جواهری ندارند. به‌عنوان‌مثال، پریدوت، زیرکون، توپاز و اسپینل.

جواهرات طبیعی در مقابل جواهرات مصنوعی
سنگ‌های قیمتی طبیعی در طبیعت یافت می‌شوند، در اعماق زمین ایجادشده و از آن استخراج می‌شوند. آن‌ها گاهی اوقات تقویت می‌شوند، به این معنی که به‌نوعی برای بهبود رنگ یا شفافیت آن‌ها رفتار می‌شود. این اغلب شامل گرما یا فرآیندهای شیمیایی ظریف است. بسته به نوع و میزان درمان، می‌توانند ارزش سنگ را تحت تأثیر قرار دهند.
از سوی دیگر، سنگ‌های قیمتی مصنوعی یا ساخته‌شده در آزمایشگاه، در آزمایشگاه‌ها توسط دست انسان و ماشین ساخته می‌شوند. آن‌ها شیمیایی، فیزیکی و ازنظر نوری با جواهرات موجود در طبیعت یکسان هستند.

البته سنگ‌های قیمتی ساخته‌شده در آزمایشگاه، کمیاب سنگ‌های قیمتی طبیعی را ندارند، به همین دلیل ارزش کمتری دارند. امروزه، نسخه‌های مصنوعی تقریباً تمام سنگ‌های قیمتی محبوب موجود است. برخی از سنگ‌های قیمتی مصنوعی مدرن طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و شناسایی آن‌ها دشوارتر است، اما معمولاً یک جواهرشناس یا گوهرشناس باتجربه می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد.

حلقه‌های جواهرنشان در سال‌های اخیر در بازار بسیار زیاد شده‌اند، در این حلقه‌های ست از جواهرات و سنگ‌های واقعی استفاده نمی‌شود، درواقع از سنگ‌های دست‌ساز بشر که سنگ‌های مصنوعی نامیده می‌شوند در این حلقه‌ها استفاده می‌شود، این حلقه‌ها معمولاً قیمت پایین‌تری دارند و ازنظر ارزشمندی نیز برابر با حلقه‌های ست جواهر نیستند.

در زمان فروش نیز قیمت سنگ روی این حلقه‌ها با توجه به اینکه ارزشی ندارند کم می‌شود. اگر به حلقه ست جواهر علاقه دارید، بهتر است به‌عنوان سرمایه‌گذاری حلقه‌های اصل را خریداری کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. هرچند قیمت این حلقه‌ها بسیار بالاتر است اما ارزش بالایی دارد که قیمت را جبران می‌کند.

دیگر محصولات

09121611614