انگشتر پلاتین مردانه

انگشتر مردانه پلاتین 

پلاتین یکی از فلزات گرانبها است که در طول زمان مورد علاقه مردم بوده است و در مقایسه با سایر فلزات گرانبها بسیار کمیاب و گران است، پلاتین بیشترین مقاوت را در برابر سایش و خوردگی را دارد و رنگ این فلز یک رنگ سفید مایل به خاکستری زرق و برق دار است،بسیاری از آقایان انگشتر مردانه پلاتین را ترجیح میدهند. جهت سفارش با گالری طلا و جواهر مهدی میرزایی در تماس باشید.

در حال بارگذاری...

انگشتر پلاتین مردانه با توجه به ضررهایی که طلا برای مردان دارد و این مشکلات به لحاظ عملی نیز به اثبات رسیده‌اند در سال‌های اخیر فروش بیشتری در بازار دارد.

انگشتر پلاتین مردانه هم به‌صورت ست حلقه و هم به‌صورت جدا در بازار به فروش می‌رسد.

قیمت انگشتر پلاتین مردانه اگر ساده و بدون نگین باشد در برخی از موارد با توجه به تحولات جهانی از قیمت طلای سفید و زرد نیز کمتر است اما به‌صورت کلی قیمت انگشتر پلاتین از طلا بیشتر است، پلاتین دوام و عمر بیشتری دارد و برای مردانی که دائم از حلقه استفاده می‌کنند انتخاب مناسب‌تری است چراکه در مقایسه با طلا کمتر دچار آسیب و ضربه می‌شود.

قیمت انگشتر پلاتین مردانه

قیمت انگشتر پلاتین مردانه با حلقه ست پلاتین متفاوت است، انگشتر پلاتین مردانه با توجه به اینکه به‌صورت تکی فروخته می‌شود قیمت کمتری نسبت به ست دارد و معمولاً با توجه به ماهیت انگشتر دارای نگین است،

این نگین‌ها می‌تواند به سورت کامل دورتادور انگشتر یا به‌صورت یک نگین متوسط تا بزرگ در وسط انگشتر پلاتین مردانه باشند.

انگشتر پلاتین مردانه یک انتخاب عالی برای پوشیدن روزانه هستند. پلاتین نه‌ تنها با درخشش سفید براق و نقره‌ای خود، استایل شما را تکمیل می‌کند، بلکه در بین تمام فلزات گران‌بها که برای جواهرات خوب استفاده می‌شود، بادوام‌ترین است. اگرچه پلاتین هم مانند طلا می‌تواند دچار خراش شود، اما هرگونه خراشیدگی را می‌توان با یکپارچه نرم پاک کرد.

در حال حاضر قیمت انگشتر پلاتین مردانه در بازار ایران از طلای سفید بالاتر است البته باید پیش  از اقدام به خرید قیمت روز پلاتین را بررسی کنید،  قیمت پلاتین مانند طلا یا روزانه تغییر نمی‌کند اما تغییراتی در بازار دارد و همیشه ثابت نیست. قیمت انگشتر پلاتین مردانه اگر به‌صورت یک رینگ ساده باشد و رینگ طراحی خاصی نداشته باشد کمتر از مدل‌های نگین‌دار یا مدل‌های رینگی است که دو خط مورب درک نار هم طراحی‌شده‌اند یا به‌صورت کارتیه هستند.

خرید انگشتر پلاتین مردانه

برای خرید انگشتر پلاتین باید در ابتدا سایز مناسب انگشتی که می‌خواهید انگشتر را برای آن خریداری کنید بدانید، سپس با توجه به سایز برای خرید انگشتر اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید، در همه‌ی افراد یک قانون ثابت وجود دارد.

همه‌ی انگشت‌ها سایز برابری ندارند، این‌یک نقص نیست و ماهیت کلی بدن انسان است، به‌عنوان نمونه انگشت‌های دستی که غالب کارهای خود را با آن انجام می‌دهید سایز کمتری دارند چراکه بیشتر فعالیت می‌کنند.

به همین دلیل حتماً در زمان خرید انگشتر پلاتین مردانه به سایز انگشت موردنظر دقت کنید اگر انگشتر را برای یک یا دو انگشت خریداری می‌کنید حتماً سایز هر دو انگشت را بررسی کنید.

برای خرید انگشتر پلاتین مردانه عصر یا زمانی که فعالیت زیادی داشته‌اید مناسب‌تر است، در این زمان خون کافی در رگ‌های دست جریان دارد و سایز انگشتان واقعی‌تر است در اویل صبح انگشت‌ها سرد هستند و خون کمی در داخل مویرگ‌ها جریان دارد به همین دلیل سایز انگشت به‌درستی مشخص نمی‌شود.

البته این تفاوت شاید در حد یک تا دو میلی متر باشد اما در زمان خرید انگشتر برای محاسبه سایز دقیق اهمیت پیدا میکند، خصوصاً برای افرادی که تمایل به سفارش شخصی انگشتر دارند این امر مهم‌تر است. چراکه پس از سفارش با توجه به شخصی‌سازی شدن انگشتر مردانه نمی‌توان آن را لغو کرد یا دریافت نکرد.

انگشتر پلاتین درگذشته بیشتر برای مردان کاربرد داشت چراکه برخی از تحقیقات نشان می‌دهند طلا می‌تواند سبب نازایی در مردان شود. طلا و پلاتین دو فلز پرکاربرد برای حلقه نامزدی و ازدواج هستند. هر دو فلز منحصربه‌فرد هستند، اما از جهات مختلف مشابه هستند. در سال‌های اخیر استفاده از انگشتر پلاتین برای حلقه‌های نامزدی و عروسی کاربرد بیشتری پیداکرده است.

انگشتر پلاتین چیست؟

کلمه “پلاتین” از کلمه اسپانیایی “platino” گرفته‌شده است که به معنای “نقره کوچک” است – دوفلزی که ازنظر ظاهری درخشان، درخشان و بی‌رنگ قابل‌مقایسه هستند.

پلاتین به‌طور گسترده‌ای به دلیل کشف حدود 1735 در آمریکای جنوبی شناخته می‌شود، اگرچه شواهدی مبنی بر استفاده از آن در آلیاژهای طلا وجود دارد که قدمت آن به 1200 سال قبل از میلاد در مصر بازمی‌گردد . همچنین پیشنهاداتی مبنی بر کشف آن در دهه 1550 توسط اسپانیایی‌ها در مکزیک وجود دارد، اگرچه آن را غیرقابل اجرا و ناخالصی در طلا می‌دانستند – بنابراین تا حد زیادی دور انداخته شد.

در اواخر دهه 1700 بود که اروپایی‌ها شروع به استفاده از فلز پلاتین در وسایل لوکس کردند، مانند دکمه‌هایی برای لباس‌های گران‌قیمت. بااین‌حال، پلاتین برای تبدیل‌شدن به یک حالت چکش‌خوار، به دمای بسیار بالایی نیاز دارد و برای ایجاد جواهرات ظریف، پیچیده و در مقیاس کوچک قابل‌استفاده است. این سرانجام در اواخر قرن بیستم به لطف مشعل‌های جواهرات باقدرت بالا به دست آمد و جواهرات برجسته‌ای مانند کارتیه شروع به کار با فلز پلاتین کردند.

پلاتین - انگشتر پلاتین مردانه

استفاده از انگشتر پلاتین

ظاهر جذاب و زیبای پلاتین برای حلقه‌های نامزدی و سایر جواهرات امروزه به‌خصوص محبوبیت زیادی دارد و دلیل خوبی هم دارد: این فلز قوی‌ترین و خالص‌ترین فلز است. پلاتین کمیاب‌تر از طلا است و تا آخر عمر باقی می‌ماند و در برابر خرد شدن و کدر شدن مقاومت می‌کند.

وقتی صحبت از انتخاب یک فلز برای حلقه نامزدی یا ازدواج شما می‌شود، پلاتین معمولاً انتخاب گران‌تری است. دلیل اصلی این امر این است که فلزات گران‌بها بر اساس وزن قیمت‌گذاری می‌شوند و پلاتین بسیار چگال تر از طلا است، به این معنی که سنگین‌تر خواهد بود. یکی دیگر از دلایل ارزشمندتر بودن حلقه‌های پلاتین از طلا این است که فلز بسیار کمیاب‌تر است. هرسال تقریباً 1500 تن طلا استخراج می‌شود، درحالی‌که تنها 160 تن پلاتین استخراج می‌شود.

ازنظر خلوص، انگشتر پلاتین حداقل از 90 تا 95 درصد پلاتین ساخته‌شده است و این تراکم باعث می‌شود بند بسیار بادوام‌تر از طلا باشد. در مقایسه، یک حلقه طلای 14 عیار معمولاً فقط 58.5 درصد طلا است و تفاوت قیمت نشان‌دهنده مقدار فلزات کمیاب موردنیاز است. درحالی‌که بسیاری بر این باورند که پلاتین بهترین فلز برای جواهراتی مانند حلقه نامزدی و ازدواج است، حقیقت این است که وقتی صحبت از ظاهر به میان می‌آید، تقریباً هردو یکسان هستند.

درحالی‌که پلاتین گران‌تر است، طلای سفید 14 عیار و 18 عیار برای پوشیدن روزمره به‌اندازه کافی بادوام هستند، به این معنی که پلاتین یک‌چیز ضروری نیست. پلاتین معمولاً قوی‌تر و بادوام‌تر است، اما همچنان فلزی نرم‌تر از طلا است و آن را در برابر خراش آسیب‌پذیرتر می‌کند.

خراش‌های روی پلاتین می‌تواند به جواهرات ظاهری عتیقه بدهد، بسیاری از مشتریان از ظاهر آن خوششان می‌آید. فرسودگی روزمره فقط مختص انگشتر پلاتین نیست، جواهرات ساخته‌شده با طلای سفید به‌آرامی به رنگ زرد اصلی خود بازمی‌گردند.

بااین‌حال، این نباید شما را از استفاده از این فلزات منصرف کند، زیرا اکثر جواهرسازان تمیز کردن سالانه رایگان ارائه می‌دهند که حلقه‌های هر فلزی را به زیبایی طبیعی اولیه خود بازمی‌گرداند.

یکی از مزایای اصلی پلاتین بر طلای سفید عدم وجود نیکل است که ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. برخی از حلقه‌های طلا حاوی نیکل هستند و متأسفانه این امر می‌تواند پوست اطراف انگشت را تحریک کند. اگر همسرتان آلرژی دارد، بهتر است یک حلقه پلاتین انتخاب کنید تا از هرگونه تحریکی جلوگیری شود.

چه تصمیم به انتخاب یک حلقه طلای سفید یا پلاتین داشته باشید، هر دو از فلزات گران‌بها هستند، به این معنی که انگشتر شما درهرصورت زیبا به نظر می‌رسد.

پلاتین 950 از چه چیزی ساخته‌شده است؟

پلاتین یک فلز طبیعی است که در سراسر جهان در مکان‌هایی مانند استرالیا، کانادا، روسیه، آفریقای جنوبی و زیمبابوه یافت می‌شود.

اگرچه پلاتین به‌طور طبیعی در حالت خالص وجود دارد، اما معمولاً پلاتین را با سایر فلزات مانند پالادیوم، مس یا رودیم مخلوط می‌کنند تا یک آلیاژ فلزی مناسب برای ساخت جواهرات ایجاد کنند. پلاتین در شکل خالص خود بسیار سخت است، بنابراین فلزاتی که برای ایجاد فلز پلاتین 950 اضافه می‌شوند، ماده شکل‌پذیرتری ایجاد می‌کنند، به این معنی که طلاسازان می‌توانند فلز را با ظرافت‌های ظریف و پیچیده بسازند.

نحوه مراقبت از حلقه‌های پلاتین

پلاتین قوی‌ترین فلز گران‌بها است که در جواهرات استفاده می‌شود، اما همچنان می‌تواند خراشیده شود و پتینه سایش ایجاد کند. پتینه (درخشش ساتنی که بر روی سطح یک حلقه ایجاد می‌شود که در اثر سایش روزانه و خراش‌های کوچک ایجاد می‌شود) ازنظر بسیاری یک ویژگی منحصربه‌فرد و اغلب مطلوب است، بااین‌حال، درخشش و درخشش بازتابنده آن به‌راحتی توسط هر جواهرسازی قابل بازیابی است. هر زمان.

با بند عروسی پلاتینی خود بسیار مراقب باشید و هنگام انجام کارهای خانگی یا زمانی که خطر تماس آن با مواد سخت یا مواد شیمیایی خشن وجود دارد، آن را بردارید.

پلاتین را می‌توان با استفاده از پاک‌کننده جواهرات خریداری‌شده در مغازه یا با خیساندن آن در محلول گرم و ملایم صابون و آب تمیز کرد. حلقه را به‌آرامی با یکپارچه نرم مالش دهید تا خشک شود.

خواص و کاربرد پلاتین

پلاتین یک فلز واقعاً مفید است که به‌طور گسترده در صنعت استفاده می‌شود – معروف‌ترین آن برای مبدل‌های کاتالیزوری در اتومبیل‌ها. این ترکیبی از تقاضای بالا و کمیاب زیاد به این معنی است که پلاتین فلزی نسبتاً گران است و گران‌ترین فلزی است که ما می‌فروشیم.

پلاتین برای استفاده در جواهرات موردعلاقه است زیرا در برابر سایش و خوردگی مقاوم است و به دلیل اینکه ضد حساسیت است. هنگامی‌که خراشیده می‌شود، فلز به‌جای از دست دادن جابه‌جا می‌شود، بنابراین حجم فلز ثابت می‌ماند. پلاتین مورداستفاده در جواهرات آلیاژی است و با فلزات دیگر مخلوط می‌شود تا ویژگی‌های آن را اصلاح کند.

چرا انگشتر پلاتین پرطرفدار است؟

برخلاف طلای سفید، پلاتین به‌طور طبیعی رنگ سفید دارد. طلای سفید باید با رودیوم روکش شود تا درخشش سفید نقره‌ای خود را به آن بدهد و این فرآیند آبکاری باید در طول سال‌ها تکرار شود تا از ظهور رنگ‌های زرد طلای سفید جلوگیری شود. درخشش طبیعی سفید پلاتین کاملاً درخشش یک الماس بی‌رنگ را تکمیل می‌کند و بازی نور بین فلز و الماس درخشندگی کلی قطعه را افزایش می‌دهد.

اگرچه پلاتین و طلا هر دو فلزات گران‌بهای قوی هستند، پلاتین دارای مزیت دوام است. پلاتین یک فلز “چسبنده” است – از بین نمی‌رود. وقتی پلاتین را خراش می‌دهید، فلز فقط جابجا می‌شود و پوسته‌پوسته نمی‌شود. می‌توان آن را چندین بار بدون از دست دادن فلز جلا داد. باگذشت زمان طلا درنتیجه سایش و پرداخت مجدد نازک می‌شود و باعث می‌شود شاخک‌ها ضعیف و شکننده شوند. پلاتین به‌جای اینکه از بین برود و نازک شود، باگذشت زمان پتینه ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

پلاتین بین 90 تا 95 درصد خالص است و یک فلز ضد حساسیت است. این ویژگی باعث می‌شود بسیاری از عروس‌ها پلاتین را انتخاب کنند، زیرا حتی کوچک‌ترین عدم تحمل آلیاژها (مانند نیکل در طلای سفید) می‌تواند واکنش نشان دهد.

ازآنجایی‌که طلا بسیار نرم است، باید آن را با آلیاژهای دیگر مخلوط کرد تا برای استفاده در جواهرات به‌اندازه کافی سخت شود. طلای 18 عیار تنها 75 درصد خالص است و محتوای آلیاژ آن 25 درصد است و پلاتین را به انتخاب ایمن‌تری برای دست‌های حساس تبدیل می‌کند.

هنگام انتخاب حلقه نامزدی، راحتی از اهمیت بالایی برخوردار است. پلاتین علاوه بر ضد حساسیت بودن، چگالی‌تر از طلا نیز دارد. این باعث می‌شود که جواهرات شما احساس محکم و سنگینی داشته باشد. هنگام انتخاب انگشتری که برای مادام‌العمر در نظر گرفته‌شده است، وزن اضافی پلاتین ممکن است کم باشد، اما احساس امنیت را به انگشتر ارزشمند شما می‌دهد.

پلاتین یک فلز مناسب برای استفاده دائمی است زیرا نیازی به آبکاری ندارد. شما به‌راحتی می‌توانید از جواهرات پلاتین خود در خانه با یک مسواک نرم و پاک کردن با یکپارچه تمیز مراقبت کنید.

پلاتین در مقایسه با طلای سفید چقدر گران‌تر است؟

درحالی‌که قیمت پلاتین و طلا برحسب گرمی مشابه است، وقتی صحبت از حلقه پلاتین می‌شود، چگالی فلز به این معنی است که برای ایجاد آن به مقدار بیشتری نیاز است. در درجه اول در روسیه و آفریقای جنوبی، پلاتین 30 برابر کمیاب‌تر از طلا است، البته چهار برابر قوی‌تر است، که یکی از دلایل کمی گران‌تر بودن آن است. اگر به دنبال خرید حلقه ازدواج یا نامزدی هستید، قیمت پلاتین معمولاً بین دو تا چهار برابر طلا است.

ساخت انگشتر پلاتین

دستورالعمل ارائه‌شده در ادامه یک ایده کلی در ارتباط با ساخت حلقه پلاتین است. این طرح حلقه فقط از ساقه، چهار سیم و یک حلقه پرش تشکیل‌شده است که شش قطعه مختلف را می‌سازد. بااین‌حال، اغلب حتی حلقه‌هایی که ظاهر ساده دارند، بسیار پیچیده‌تر ازآنچه به نظر می‌رسند، هستند.
ساخت انگشتر پلاتین بر اساس مدل مدنظر متفاوت خواهد بود، مانند سایر انگشترها ساخت انگشتر پلاتین نیز به‌دقت و ظریف‌کاری نیاز دارد، اگر قرار باشد روی انگشتر نگین قراردادِ شود باید محل آن در زمان ساخت مشخص شود. ساخت انگشتر پلاتین در کارگاه‌ها و ابزارهای خاص ساخت انگشتر در اندازه‌های مختلف انجام می‌شود، مدل و نوع ساخت انگشتر پلاتین زنانه و مردانه در طراحی کمی باهم تفاوت دارد.

طراحی انگشتر پلاتین

طراحی انگشتر پلاتین در انواع مختلف خوشه‌ای، ساده، چندگانه، الماس‌نشان، رینگ تمام نگین، پروانه‌ای، کارتیه و سایر مدل‌هایی که انگشترهای طلا ساخته می‌شوند، طراحی و ارائه می‌شود. مدل‌های مردانه انگشتر پلاتین معمولاً ساده است اما در برخی در طراحی محلی برای قرارگیری سنگ‌های قیمی در نظر گرفته‌شده است.

در حال حاضر اغلب گالری‌ها امکان طراحی انگشتر پلاتین بر اساس سلیقه و خاص خودتان را برای شما فراهم می‌کنند و شما می‌توانید طرحی که مدنظر دارید را با کمک طراح سفارش داده، پیاده‌سازی و درنهایت دریافت کنید. مسلم است که در صورت شخصی‌سازی قیمت انگشتر پلاتین افزایش پیدا می‌کند.

آیا پلاتین ضد حساسیت است؟

پلاتین ضد حساسیت است و به‌ندرت کدر می‌شود و پوشیدن آن را برای افراد حساس آسان می‌کند. همچنین، خلوص پلاتین آن را به یکی از قوی‌ترین و بادوام‌ترین فلزات در جهان تبدیل می‌کند. بنابراین برای افرادی که تعجب می‌کنند آیا پلاتین لکه‌دار می‌شود، پاسخ به‌ندرت است.

آیا پلاتین شبیه طلای سفید است؟

فقط در رنگ. برای ساخت طلای سفید، طلای زرد را با مس و نقره و با مقادیر کمی نیکل و روی آلیاژ می‌کنند تا ظاهری سفید ایجاد کنند. بنابراین، آن خلوص، استحکام، دوام یا درخشش سفید طبیعی منحصربه‌فرد پلاتین را ندارد. طلای سفید اغلب دارای رنگ زرد کم‌رنگی است. تفاوت دیگر در وزن است. وزن پلاتین 60 درصد بیشتر از طلای 14 عیار است – یک تفاوت بسیار بزرگ! تفاوت طلای سفید و پلاتین در این است که پلاتین کدر نمی‌شود، کدر می‌شود.

چگونه جواهرات پلاتین مراقبت کنم؟

از انگشتر پلاتین نیز باید مانند سایر انگشترها مراقبت کرد. می‌توانید از یک پاک‌کننده جواهرات استفاده کنید یا قطعات خود را داخل انگشتر پلاتین را بااحتیاط تمیز کنید، آن‌ها را با پارچه نرم جدا کنید. پیروی از این مراحل ساده هرگز این سؤال را ایجاد نمی‌کند که آیا پلاتین کدر می‌شود.

آیا پلاتین سبب ایجاد خراش می‌شود؟

پلاتین مانند تمام فلزات گران‌بها می‌تواند خراش دهد، اگرچه خواص آن محافظت می‌کند. برخلاف اکثر فلزات گران‌بها، پلاتین به‌سختی هیچ فلزی را هنگام خراش از دست می‌دهد. در عوض، پلاتین جابجا می‌شود، یا جدا می‌شود و جای خود را به خراش می‌دهد. باگذشت زمان، یک پتینه طبیعی ایجاد می‌شود، درخشش مات، و ظاهری مطلوب و متمایز به آن می‌بخشد.

آیا اندازه حلقه‌های پلاتین دشوار است؟

مانند سایر فلزات، پلاتین را می‌توان توسط یک جواهرساز واجد شرایط اندازه و تنظیم کرد.

چه فلزات دیگری با پلاتین مرتبط هستند؟

شش فلز خانواده فلزات گروه پلاتین را تشکیل می‌دهند: پلاتین، رودیوم، روتنیوم، پالادیوم، ایریدیوم و اسمیم

مزیت انگشتر پلاتین

  • آلیاژهای پلاتین بسیار خالص هستند و خوردگی، تغییر رنگ یا کدر شدن ندارند. به‌طور طبیعی سفید است بنابراین به‌مرورزمان به رنگ زرد محو نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • رنگ سفید خنثی آن مکمل هر رنگ الماس و سنگ‌های قیمتی است.
  • برخلاف طلای سفید برای حفظ سفیدی خود نیازی به روکش رودیوم ندارد. این باعث صرفه‌جویی در پول در طول زمان می‌شود.
  • پلاتین فلزی است که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و در درازمدت باوجود قیمت بالاتر اولیه، ارزش بهتری دارد.
  • خلوص پلاتین آن را به یک فلز ضد حساسیت تبدیل می‌کند. این  انتخاب عالی برای کسانی است که پوست حساسی دارند. شما هرگز نباید نگران ایجاد حساسیت به آن پس از سال‌ها استفاده باشید.
  • در مقایسه با طلای سفید ازنظر اتلاف فلز مقاومت سایش بیشتری دارد و بسیار بادوام است. باگذشت زمان نازک‌تر نمی‌شود، مانند حلقه‌ها طلا که فرسوده نمی‌شوند. جواهرات پلاتین تا 50 سال دیگر به وزن امروزی خود خواهند رسید – به این معنی که حلقه پلاتین شما می‌تواند نسل‌ها استفاده شود! برای جواهرات ارثی ایدئال است.
  • تمام فلزات گران‌بها خراشیده می‌شوند، بااین‌حال، زمانی که پلاتین خراشیده می‌شود، به‌جای کاهش وزن فلز، تمایل به جابجایی دارد. با ساییدگی ظاهری زیبا مانند پتینه ایجاد می‌کند و در صورت نیاز می‌تواند به‌راحتی توسط یک جواهرساز دوباره جلا داده شود تا درخشش اصلی خود را داشته باشد.
  • جواهرات پلاتین شما بیشتر از سایر جواهرات فلزات گران‌بها ماندگاری دارند و سنگ‌ها را با امنیت بیشتری در جای خود نگه می‌دارند.
  • پلاتین نادرترین فلز گران‌بها است که زیبایی و فردیت بی‌انتها را به تصویر می‌کشد

سخن پایانی

اگر ظاهر انگشتر پلاتین مردانه را دوست دارید و حلقه‌ای را پیدا می‌کنید که در بودجه شما باشد، انگشتر پلاتین کاملاً خرید مقرون‌به‌صرفه و مناسبی برای شما خواهند بود.

پلاتین 30 برابر کمیاب‌تر از طلا است و انگشتر پلاتین مردانه‌ای که 95 درصد خلوص دارد نیز به‌طور طبیعی ضد حساسیت است و برای افرادی که حساسیت به فلز دارند بسیار مناسب است. انگشتر پلاتین مردانه شما تا سال‌های طولانی بدون مشکل باقی می‌ماند و این‌یک امر ثابت‌شده است.

دیگر محصولات

حلقه ازدواج مردانه پلاتین

حلقه ازدواج مردانه پلاتین انواع مختلف ، قیمت، ویژگی‌ها

حلقه ازدواج مردانه پلاتین به دلیل عدم استفاده از طلا در ساختار خود موردتوجه خریداران است. با توجه به اینکه تحقیقات ثابت کرده‌اند طلا برای مردان مضر است، اغلب مردان ترجیح می‌دهند از حلقه ازدواج مردانه پلاتین استفاده کنند. قیمت حلقه ازدواج مردانه پلاتین با توجه به عیار پلاتین و درصد خلوص آن در بازار تعیین می‌شود. دیگر نمونه کارهای سایت مهدی میرزایی را هم مشاهده نمایید.

قیمت حلقه ازدواج مردانه پلاتین

قیمت حلقه ازدواج مردانه پلاتین از حلقه طلای سفید و زرد بالاتر است، پلاتین به دلیل خواص و مقاومت بالایی که دارد نه‌تنها در حلقه‌های مردانه بلکه در ساخت حلقه‌های زنانه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. حلقه ازدواج مردانه طلا ساختار متفاوتی دارد، حلقه مردانه هم به‌صورت نگین‌دار و هم به‌صورت رینگ ساده بدون نگین و جواهر تولید و طراحی می‌شود. طراحی حلقه مردانه بر اساس طرح مدنظر شما نیز قرار می‌گیرد. با طراحی اختصاصی قیمت حلقه ازدواج مردانه افزایش پیدا می‌کند.

حلقه ازدواج مردانه

اکثر مردان مطمئن نیستند که در مورد حلقه ازدواج خود به دنبال کدام نوع فلز و ظاهر هستند. برخی از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که با گروه‌های خود هماهنگ شوند، درحالی‌که برخی دیگر اهمیتی نمی‌دهند که گروه‌های آن‌ها متال‌ها و سبک‌های متفاوتی باشند. این مکان مناسبی است که شما می‌توانید نگاه کنید. حلقه‌های ازدواج پلاتین مردانه همیشه یک انتخاب عالی هستند. آن‌ها خیره‌کننده به نظر می‌رسند، بادوام هستند و مانند هیچ‌چیز دیگری می‌درخشند. چه به دنبال اندازه کامل باشید، چه بخواهید حکاکی و سایر ویژگی‌های سفارشی‌سازی را داشته باشید. تمام نوارهای عروسی پلاتینیم مردانه ما ضمانت مادام‌العمر محدود ارائه می‌شوند. همه حلقه‌های پلاتین ما 950 پلاتین (95٪ پلاتین و 5٪ روتنیوم (حاوی نیکل) هستند.

انتخاب‌ها از حلقه‌های ازدواج پلاتین مردانه شامل رنگ‌های عمیق بسیاری است که نماد عشق شما به یکدیگر است.. ما سبک‌های مختلفی مانند لبه‌های صیقلی، پوشش‌های سیمی و موارد دیگر داریم. خرید پلاتین به این معنی است که کلاس، پیچیدگی و استایل خود را بهبود می‌دهید. درحالی‌که گران‌تر از فلزات دیگر است، ارزش هر پنی را دارد. انتخاب‌ها شامل برخی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار امروز است.

پلاتین چیست؟

پلاتین عنصری با عدد اتمی 78 و جرم اتمی 195 در جدول تناوبی است. این عنصر بسیار نادری است که در پوسته زمین یافت می‌شود.

کلمه Platinum از Platina (کلمه اسپانیایی به معنی نقره کوچک) به دلیل رنگ نقره‌ای خاکستری سفید گرفته‌شده است. با در دسترس بودن 5 گرم بر کیلوگرم در پوسته زمین، یکی از کمیاب‌ترین عناصر است و به همین دلیل بسیار ارزشمند است. اگرچه این ماده نسبتاً دیرتر توسط دانشمندان اروپایی کشف شد، اما در مقبره‌های مصری پیداشده است که قدمت آن به 1200 سال قبل از میلاد می‌رسد. به دلیل چگالی و عمر بالایی که پلاتین دارد در ساخت انواع طلا و جواهر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وقتی صحبت از حلقه‌های ازدواج می‌شود، به هیچ‌چیز مانند پلاتین نیست. این گران‌بهاترین فلز جواهراتی است که امروزه ارائه می‌کنیم. مجموعه ما از نوارهای عروسی پلاتینیم مردانه شامل مجموعه‌ای عالی است که طرح‌ها و سبک‌های سنتی و مدرن بسیاری دارد.

موارد استفاده از پلاتین

برخی از ساعت‌سازان از پلاتین در ساعت‌های خود استفاده می‌کنند تا آن‌ها را منحصربه‌فرد کنند.

فلز پلاتین به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی پایداری که دارد، فلز بسیار مفیدی است. باوجود نادر بودن، کاربرد آن بسیار گسترده است.

پلاتین به دلیل پایداری بالا، به‌طور گسترده به‌عنوان کاتالیزور برای واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

رایج‌ترین کاربرد این مبدل کاتالیزوری در خودروها است که مونوکسید کربن (CO) و سایر آلاینده‌های باقیمانده را به دی‌اکسید کربن (CO2) و بخارآب تبدیل می‌کند.

چکش‌خواری بالا، شکل‌پذیری و بی‌اثر بودن فلز، آن را برای ساخت جواهرات مناسب می‌کند. حدود نیمی از پلاتین استخراج‌شده هرساله صرف ساخت جواهرات می‌شود.

خواص پلاتین

ازنظر فیزیکی، پلاتین فلزی نرم، براق و نقره‌ای‌رنگ است.

بسیار متراکم (21.5 گرم بر سی‌سی)، چکش‌خوار و انعطاف‌پذیر است (بحثی در حال انجام است که آیا شکل‌پذیرترین آن است یا خیر).

همچنین در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و نقطه‌جوش بالایی دارد (حدود 1700 درجه سانتی‌گراد یا 3220 درجه فارنهایت).

ازنظر شیمیایی، پلاتین یکی از پایدارترین عناصر در طبیعت است. به دلیل پایداری بالا، اغلب به‌عنوان فلز نجیب شناخته می‌شود.

در برابر اسیدهای نیتریک و هیدروکلریک مصون است، اما می‌تواند توسط aqua regia در دمای بالا حل شود.

با اکسیژن و فلوئور واکنش می‌دهد اما در دمای بسیار بالا. پلاتین دارای شش ایزوتوپ است که در طبیعت وجود دارند: 190Pt، 192Pt، 194Pt، 195Pt، 196Pt و 198Pt.

حقایقی در مورد پلاتین

پنجاه سال پس از کشف پلاتین در آمریکای جنوبی و تحقیقات اولیه تعدادی از دانشمندان فرانسوی، آلمانی، سوئدی و انگلیسی در مورد خواص آن، متوجه نشدند که پلاتین بومی موردبررسی آن‌ها حاوی عناصر دیگری نیز است.

تاریخچه استفاده از پلاتین در حلقه

احتمالاً قدیمی‌ترین نمونه کارشده از پلاتین مربوط به تابوت مصر باستان در قرن هفتم قبل از میلاد است که در تبس کشف و به ملکه شاپناپیت تقدیم شده است. در غیر این صورت، این فلز تا دو هزار سال آینده در اروپا و آسیا ناشناخته بود، اگرچه در سواحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی، افرادی وجود داشتند که می‌توانستند پلاتین را کار کنند، همان‌طور که توسط کالاهای دفن با قدمت 2000 سال نشان داده‌شده است.

در سال 1557 یک محقق ایتالیایی به نام ژولیوس اسکالیگر درباره فلزی از آمریکای مرکزی اسپانیا نوشت که نمی‌توان آن را ذوب کرد و بدون شک پلاتین بود. سپس، در سال 1735، آنتونیو اولوآ با این فلز کنجکاو روبرو شد، اما هنگامی‌که به اروپا بازگشت، کشتی او توسط نیروی دریایی سلطنتی تسخیر شد و او در لندن به پایان رسید. در آنجا، اعضای انجمن سلطنتی بیش از همه علاقه‌مند به شنیدن در مورد فلز جدید بودند، و در دهه 1750، پلاتین در سراسر اروپا گزارش و موردبحث قرار گرفت.

دیگر محصولات

حلقه پلاتین

حلقه پلاتین انواع آن و گالری تصاویر

حلقه پلاتین در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت پلاتین در بازار کاربرد زیادی پیداکرده است. حلقه پلاتین را می‌توان به‌صورت ست یا به‌صورت تکی در دو نوع زنانه و مردانه خریداری کرد. حلقه پلاتین از پلاتین خالص یا مخلوط این فلز با طلای سفید ساخته می‌شود، معمولاً حلقه‌هایی که به‌صورت خالص در پلاتین ساخته می‌شوند هم کیفیت بالاتری دارند و هم قیمت بیشتری در بازار دارند، قیمت حلقه پلاتین در بازار بر اساس گرم پلاتین به‌کاررفته و نگین‌های حلقه تعیین می‌شود، مانند حلقه‌های طلا، اگر حلقه ست پلاتین خریداری کنید قیمت حلقه مسلماً بیشتر از تک حلقه محاسبه می‌شود.

حلقه پلاتین چیست؟

وقتی در حال خرید حلقه نامزدی ، حلقه ازدواج یا سایر انواع حلقه‌های سفارشی هستید، اکثر مردم از همان ابتدا می‌دانند که ترجیحشان برای رنگ فلز چیست. اگر تصمیم گرفته‌اید که ظاهر یک فلز سفید را دوست دارید، یک انتخاب دیگر وجود دارد و آن تصمیم‌گیری بین پلاتین و طلای سفید است.

اگرچه این دو فلز ازنظر ظاهری مشابه هستند، اما درواقع مواد کاملاً متفاوت با خواص بسیار متفاوت هستند. این گاهی اوقات به این معنی است که یک طراحی خاص بهتر از یک فلز نسبت به دیگری ساخته می‌شود.

یکی از سوالاتی که اغلب از پرسیده می‌شود این است که “کدام فلز بهتر است … طلای سفید یا پلاتین؟” به نظر می‌رسد، پاسخ به آن کاملاً مستقیم نیست. هر دو مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب‌های طراحی شما می‌تواند نقش مهمی در تعیین بهترین فلز برای حلقه شما داشته باشد. در ادامه تفاوت‌های پلاتین و طلای سفید و مزایا و معایب هرکدام برای انتخاب بهتر حلقه پلاتین را بررسی خواهیم کرد.

ماندگاری حلقه پلاتین

پلاتین و طلای سفید هر دوفلزی بادوام هستند که به طرق مختلف به ضربه، فشار و خراش پاسخ می‌دهند. پلاتین یک فلز بسیار متراکم است که به این معنی است که مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارد. حلقه ازدواج ساخته‌شده از پلاتین را می‌توان برای دهه‌ها پوشید و به‌سختی ضخامت خود را از دست داد.

 نقطه‌ضعف پلاتین این است که به‌سرعت لبه‌های براق و تیز خود را از دست می‌دهد. این به این دلیل نیست که آن‌ها فرسوده می‌شوند، بلکه به‌طور دقیق‌تر، آن‌ها مانند خاک رس در اطراف سطح حلقه قالب‌گیری می‌شوند.

 این می‌تواند منجر به “تغییر رنگ” و فرورفتگی‌های کوچک روی سطح فلز شود که باگذشت زمان پوشش منحصربه‌فرد خود را به نام پتینه ایجاد می‌کند. این ویژگی خاص است که می‌تواند به معنای بهتر بودن برخی عناصر طراحی در طلای سفید باشد.

اگرچه به‌اندازه پلاتین متراکم نیست، طلای سفید ذاتاً قوی است و جزئیات ظریف استحکام بیشتری دارند.

اگر طرح دارای حکاکی دستی، دانه آسیاب یا لبه‌های مربع باشد، این جزئیات توسط طلای سفید بهتر از پلاتین حفظ می‌شود. نقطه‌ضعف طلای سفید این است که بیشتر مستعد فرسودگی است. اگر تابه‌حال یک حلقه قدیمی طلای سفید را دیده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که به دلیل فرسودگی فلز در طول زمان بسیار نازک شده است.

جواهرساز شما طرح شما را ارزیابی می‌کند و از شما سوالاتی در مورد سبک زندگی، شغل شما و اینکه چند وقت یکبار احتمال دارد که حلقه خود را بپوشید از شما می‌پرسد تا مشخص کند که دوام کدام فلز برای شما مناسب‌تر است. عموماً برای افرادی که دائم از حلقه استفاده می‌کنند، برای طراحی از پلاتین استفاده می‌شود.

رنگ

یکی دیگر از عوامل جداکننده رنگ است. درحالی‌که پلاتین یک فلز طبیعی سفید است، طلای سفید از ترکیب طلای خالص (که به رنگ زرد است) با فلزات آلیاژی مانند پالادیوم ساخته می‌شود. به دلیل محتوای فلز زرد، طلای سفید درواقع کمی خاکستری/سفیدرنگ است. این را می‌توان با یک عملیات سطحی به نام آبکاری رودیوم اصلاح کرد.

آبکاری رودیوم استفاده از یک لایه بسیار نازک از فلزی به نام رودیوم است که به‌صورت الکتریکی روی سطح طلای سفید آبکاری می‌شود تا آن را به رنگ سفید روشن‌تری تغییر دهد. این آبکاری به‌مرورزمان از بین می‌رود و باید در طول عمر جواهرات دوباره استفاده شود. اگر به‌خوبی از جواهرات خود مراقبت کنید، آبکاری می‌تواند حدود 3 سال دوام بیاورد.

هزینه

در نظر گرفتن نهایی هزینه است. حلقه پلاتین معمولاً گران‌تر از جواهرات طلای سفید هستند، بااین‌حال نیاز به روکش طلای سفید به این معنی است که در مقایسه با پلاتین که فقط هرچند سال یک‌بار نیاز به جلا دادن دارد، هزینه‌های نگهداری اضافی در طول زمان وجود دارد. در اغلب موارد در زمان خرید حلقه پلاتین آبکاری رایگان برای یک یا دو بار برای حلقه شما در نظر گرفته می‌شود، این امر البته به فروشنده حلقه وابسته است و قانونی کلی نیست.

هماهنگی

هنگام انتخاب فلز خود، مهم است که هرگونه خرید حلقه و ست طلا در آینده را نیز در نظر داشته باشید. هر جواهراتی که ممکن است به یکدیگر ساییده شود، مانند حلقه نامزدی و حلقه ازدواج، باید از یک فلز ساخته‌شده باشد تا اطمینان حاصل شود که در طول زمان یکی دیگر را پوشش ندهد که در اصطلاح عامیانه خوردگی طلا قلمداد می‌شود.

قیمت حلقه پلاتین

قیمت حلقه پلاتین در بازار از طلای زرد و طلای سفید  بیشتر است، قیمت حلقه پلاتین بدون نگین به‌طورکلی از حلقه پلاتین نگین‌دار کمتر است، شما می‌توانید برای صرفه‌جویی حلقه ساده پلاتین را خریداری کنید. برای مردان معمولاً از حلقه ساده پلاتین استفاده می‌شود اما این امر کاملاً سلیقه‌ای است و هیچ قانون ثابتی ندارد.

قیمت حلقه پلاتین بر اساس انس پلاتین به‌کاررفته در ساختار حلقه و نوع نگین و جواهر بودن یا مصنوعی بودن نگین حلقه محاسبه می‌شود، اگر نگین حلقه پلاتین جواهرنشان نباشد و ساده باشد قیمت حلقه کمتر از حلقه پلاتین جواهرنشان است.

پلاتین را می‌توان به‌صورت اونس یا گرم فروخت. قیمت هرروز بسته به بازار فعلی این فلز در نوسان است، درست مانند طلا، نقره، الماس. هنگام فروش یک انگشتر پلاتین یا جواهرات دیگر، وزن آن عامل اصلی در تعیین قیمت است، کیفیت آن را در نظر بگیرید که آیا سنگ وجود دارد و از کجا خریداری‌شده است، همچنین در نظر داشته باشید که هزینه ساخت جواهرات پلاتین گزاف است و شما پولی را که ممکن است در زمان خرید جواهرات پرداخت کرده باشید، پس نخواهید گرفت.

ارزش فروش پلاتین چگونه محاسبه می‌شود:

  • زمانی که اقتصاد باثبات است نشانه‌هایی از رشد را نشان می‌دهد
  • قیمت پلاتین می‌تواند تا دو برابر قیمت طلا بالا رود.
  • در همین حال، زمانی که اقتصاد ضعیف است، قیمت پلاتین به زیر قیمت طلا می‌رود و قیمت آن کمتر می‌شود.

تغییر در قیمت پلاتین می‌تواند بسیار بی‌ثبات باشد. درحالی‌که ارزش طلا به‌طورمعمول در زمان عدم اطمینان اقتصادی افزایش می‌یابد، برعکس در مورد پلاتین صادق است. به این دلیل که طلا به‌عنوان یک ذخیره خوب ارزش در نظر گرفته می‌شود و آن را به یک پناهگاه امن در طول دوره‌های رکود تبدیل می‌کند. از سوی دیگر تقاضا برای پلاتین بیشتر به مصارف صنعتی آن بستگی دارد که در شرایط کندی اقتصاد کاهش می‌یابد.

ظاهر شدن خراش‌های کوچک روی حلقه پلاتین

خراش روی حلقه پلاتین قابل‌اجتناب نیست. بنابراین بیشتر جواهرات از روز اول خراش‌های ظریفی را نشان می‌دهند.

این ماهیت حلقه پلاتین است که علائم فرسودگی را نشان دهد. خراش‌های کوچک و سایش تضاد با ظاهر کاملاً جدید یک حلقه. باگذشت زمان، سایش به‌تدریج روی سطح حلقه ایجاد می‌شود. به دلیل چگالی پلاتین، خراش‌ها از روی آن ساییده نمی‌شوند.

 این به این دلیل است که خراش‌ها تمایل به تاب برداشتن فلز دارند، اما فرسوده نمی‌شوند. به‌این‌ترتیب، خط و خش بر رنگ پلاتین تأثیر نمی‌گذارد. علاوه بر این، خط و خش به‌طورکلی نشانه آسیب به پلاتین نیست. آن‌ها بخشی طبیعی از سایش هستند. یک جواهرساز حرفه‌ای باید پلاتین را به‌عنوان بخشی از کار خود جلا دهد. بیشتر جواهرسازان حرفه‌ای از یک فینیشر اختصاصی برای دستیابی به جلای نهایی آینه مانند استفاده می‌کنند.

جواهرات پلاتین را به‌عنوان بخشی از کار خود جلا می‌دهند. بیشتر جواهرسازان حرفه‌ای از یک فینیشر اختصاصی برای دستیابی به جلای نهایی آینه مانند استفاده می‌کنند. برای راهنمایی بیشتر در مورد جلا دادن حرفه‌ای جواهرات با جواهرساز محلی خود تماس بگیرید. فرآیند تکمیل مجدد فلز را صاف می‌کند و درخشندگی بالا را بازیابی می‌کند.

 950 پلاتین شامل 5% آلیاژهای فلزی است. استفاده از کبالت یا روتنیم در آلیاژ پلاتین سختی سطح را افزایش می‌دهد. علامت بارز 950 در جواهرات پلاتین نشان دهنده خلوص 95 درصد پلاتین خالص است. بسیاری از خراش‌های کوچک منجر به‌ظاهر حلقه پلاتین می‌شوند.

جواهرسازان، آثار و فرورفتگی‌های عمیق را از بین می‌برند. در گام بعدی، جواهرساز حلقه پلاتین را با لنت و خمیر ساینده صیقل می‌دهد. یک ماشین موتوردار یک پد پوشیده شده با خمیر ساینده را می‌چرخاند تا سطح فلز را جلا داده و صاف کند.

درحالی‌که سایش سبک به درمان فشرده کمتری نیاز دارد، خراش‌های کوچک به‌راحتی پاک می‌شوند. روند منظم تکمیل مجدد حلقه، درخشش را به حالت جدید بازمی‌گرداند. برخلاف طلای سفید 18 عیار، پلاتین فاقد پوشش رودیوم به حلقه است. این به دلیل سفیدی طبیعی پلاتین است که نیازی به روکش رودیوم ندارد.

حلقه‌های پلاتین می‌توانند با نیروی زیاد خم شوند، فرورفته شوند، خراشیده شوند و بشکنند. بیشتر اوقات در خطوط اندازه و بین نوار و تنظیم شکستگی رخ می‌دهد. سایش همچنین به ضخامت کالا و میزان آسیب آن بستگی دارد.

اگرچه پلاتین بادوام‌تر است، اما سطح نرم‌تری در مقایسه با طلای 14 عیار دارد. به همین دلیل، راحت‌تر از طلای 14 عیار خراش می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که طلای 14 عیار برخلاف حلقه پلاتین فرسوده می‌شود.

دیگر محصولات

09121611614