حلقه ست طلا پلاتین

حلقه ست طلا پلاتین انواع مختلف ، قیمت، ویژگی‌ها

حلقه ست طلا پلاتین در سال‌های اخیر با توجه به نیاز بازار و تمایل افراد به خرید تولید می‌شود.، حلقه ست طلا پلاتین مانند طلا دارای نگین است و این نگین‌ها می‌توانند از جنس جواهر باشد. حلقه‌های ست به‌طورکلی برای ازدواج و نامزدی طراحی می‌شوند و مشتری عمده این ست‌ها افرادی هستند که قصد عقد و شروع زندگی مشترک رادارند. با توجه به اینکه حلقه نشان‌دهنده‌ی تعهد بین دو فرد است و تا پایان عمر در دست قرارداد باید جنس خوبی داشته باشد و در کنار آن طراحی زیبایی نیز برای آن انجام‌شده. باشد. جهت سفارش محصولات با کارگاه ساخت طلا و جواهر مهدی میرزایی در تماس باشید.

حلقه ست طلا پلاتین چیست؟

در حلقه ست طلا پلاتین حلقه مردانه از جنس پلاتین و حلقه زنانه از طلای سفید انتخاب و ساخته می‌شود. معمولاً حلقه ست طلا پلاتین دارای سنگ الماس سفیدروی ست است که سبب افزایش جذابیت آن می‌شوند، سنگ‌های سوار شده روی این ست‌ها متفاوت هستند و تعداد آن‌ها بین 10 تا 12 تا متغیر است و قیراط آن‌ها نیز متفاوت است، هر چه قیراط الماس روی این حلقه‌ها بیشتر باشد قیمت ست نیز بیشتر می‌شود. اگر الماس به‌کاررفته در حلقه ست طلا پلاتین اصل باشد در زمان فروش قیمت آن نیز به‌صورت جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

قیمت حلقه ست طلا پلاتین

قیمت حلقه ست طلا پلاتین از حلقه ست پلاتین کمتر است، چراکه پلاتین قیمت بیشتری نسبت به طلای سفید دارد، استفاده از طلای سفید در ساخت یکی از حلقه‌ها سبب می‌شود تا قیمت این ست کاهش پیدا کند. هرچند که قیمت حلقه ست طلا پلاتین به گرم به‌کاررفته طلا و پلاتین در ساخت و میزان نگین و نوع نگین‌های به‌کاررفته وابسته است و قیمت کلی و ثابتی ندارد. قیمت حلقه ست طلا پلاتین با نوسان طلا در بازار تغییر می‌کند و به دلیل نوسان بیشتر طلا نسبت به پلاتین نوسان بیشتری در بازار نسبت به حلقه ست پلاتین دارد.

هزینه پلاتین به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از طلای سفید است. ازنظر تاریخی، پلاتین همیشه گران‌تر از طلای سفید است زیرا بسیار کمتر استخراج می‌شود و 30 برابر کمیاب‌تر از طلا است. به‌طور دقیق‌تر، سالانه 80 تن پلاتین در مقایسه با 2700 تن طلا استخراج می‌شود.

پلاتین نیز سنگین‌تر و خالص‌تر از طلا است. اگر همان انگشتر از پلاتین ساخته‌شده باشد، وزن آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، همان حلقه پلاتین گران‌تر از انگشتر طلا فروخته می‌شود، زیرا وزن و خلوص معمولاً قیمت فلزات گران‌بها را تعیین می‌کند. علاوه بر این، کار با پلاتینیوم زمان‌برتر است و به مهارت بیشتری نیاز دارد. نقطه ذوب پلاتین دو برابر طلاست و سطوح پلاتین نیاز به آماده‌سازی بیشتری بین مراحل ساخت دارند.

برخی از این مسائل نقش بسزایی در تمایز قیمت طلای سفید و پلاتین دارند. برای شناسایی گزینه مناسب برای شما، باید مزایا و هزینه کلی هر فلز گران‌بها را در نظر بگیرید.

ترکیب

18 عیار (75 درصد طلای خالص) یا 14 عیار (58.3 درصد طلای خالص) نسخه‌هایی هستند که جواهرات طلای سفید بیشتر در این انواع عرضه می‌شوند. این فلزات زمانی که طلا با آلیاژهای دیگر مخلوط می‌شود تشکیل می‌شود که محصولی قوی‌تر از طلای خالص ایجاد می‌کند. معروف به 24 عیار. یک حلقه الماس 24 عیار طلای خالص کاملاً نرم خواهد بود. به همین دلیل است که به‌ندرت در جواهرات استفاده می‌شود. بنابراین، دلیل مخلوط شدن طلا با آلیاژهای دیگر، افزایش سختی آن و افزودن رنگ سفید برای طلای سفید است.

در مقابل، پلاتین به‌طور طبیعی یک فلز سنگین‌تر و قوی‌تر است. بنابراین شخصی که جواهرات را می‌پوشد باید بین یک قطعه پلاتین سنگین‌تر یا یک قطعه طلای سفید سبک‌تر انتخاب کند. ازآنجایی‌که پلاتین متراکم‌ترین فلز گران‌بهایی است که می‌توانید خریداری کنید، باید ببینید که آیا سنگینی آن مطابق میل شماست یا برای وزن آن مهم نیست.

تعمیر و نگهداری

بسیاری از مردم به‌اشتباه معتقدند که فلزات پلاتین و طلای سفید عملکرد یکسانی دارند زیرا در زمان خرید مشابه به نظر می‌رسند. این‌یک تصور غلط رایج است.

طلای سفید یک فلز جذاب است و ما معمولاً آن را تائید می‌کنیم، اما اگر مشتری باهوشی هستید، باید برخی از جنبه‌های منفی آن را با بلوغ آن درک کنید. به یاد داشته باشید که جواهرات طلای سفید فقط از طلای خالص ساخته نمی‌شوند. در طول تولید طلای سفید، فلزات سفید مانند پالادیوم، نیکل و نقره با طلای زرد 24 عیار مخلوط می‌شوند. پس از اختلاط کامل این فلزات، مواد طلای سفید به‌دست‌آمده سپس “روکش رودیوم” می‌شود تا ظاهری درخشان‌تر و سفیدتر ایجاد کند. این دلیل اصلی است که یک قطعه طلای سفید در هنگام خرید تقریباً شبیه به یک قطعه پلاتین است.

بااین‌حال، بسیار مهم است که بدانید باگذشت زمان، روکش رودیوم از بین می‌رود و در آن زمان است که شروع به دیدن رنگ زرد جواهرات خواهید کرد. به این معنی است که باید آن را به جواهر خود بیاورید تا دوباره روکش رودیوم شود. بسته به‌اندازه قطعه، هر بار حدود 60 تا 100 دلار به شما بازمی‌گردد. میزان فرسودگی حلقه شما بر اساس تعداد دفعاتی که آن را می‌پوشید یا چقدر فعال هستید تعیین می‌شود. هنگامی‌که تصمیم به خرید جواهرات طلای سفید دارید، باید برای نگهداری از آن آماده‌باشید.

از سوی دیگر، عمر پلاتین متفاوت است. این‌یکی از خالص‌ترین فلزات گران‌بها است که می‌توانید برای جواهرات خریداری کنید زیرا معمولاً 90-95٪ پلاتین خالص است. پلاتین باگذشت زمان متفاوت از طلای سفید فرسوده می‌شود. مانند طلای سفید شروع به زرد شدن نمی‌کند، اما درخشندگی ظاهری خود را از دست می‌دهد و یک پلاتین طبیعی ایجاد می‌کند. برخی از افراد این ظاهر را ترجیح می‌دهند زیرا براقیت حلقه الماس را افزایش می‌دهد و آن را براق‌تر نشان می‌دهد. یک جواهرساز می‌تواند با صیقل دادن قطعه پلاتین به حالت اولیه آن بازگردد، درست مانند طلای سفید بعد از روکش رودیوم.

طول عمر و ماندگاری

این‌یک واقعیت است که برای مدت طولانی، پلاتین به‌عنوان بادوام‌ترین و بهترین فلز جواهر شناخته‌شده است. بیایید در این مورد بیشتر صحبت کنیم. سطوح طلایی و پلاتینیوم متفاوت می‌پوشند. هنگامی‌که هر دو ماده روی هر سطحی ساییده می‌شوند، ماده طلای سفید تقریباً دو برابر پلاتین سریع‌تر از بین می‌رود. این باعث می‌شود انگشتر طلای سفید شما باگذشت زمان نوار نازک‌تر و سبک‌تری داشته باشد، برخلاف پلاتین که به دلیل ساختار متراکمش دوام بیشتری دارد.

به‌عنوان یک فلز گران‌بها، دارایی طولانی‌مدت پلاتین یکی از حیاتی‌ترین دارایی‌های آن است. شاخک‌های پلاتین سنگ‌های قیمتی را برای مدت طولانی‌تری در جای خود محکم نگه می‌دارند. در مقابل، ساختار طلای سفید بیشتر فرسوده می‌شوند و به‌مرورزمان نیاز به تعویض دارند. به همین دلیل، شاخک‌های پلاتین اغلب در حلقه‌های ساخته‌شده از طلای سفید و سایر فلزات کم‌دوام برای افزایش امنیت سنگ مرکزی استفاده می‌شود.

قابلیت هایپوآلرژنیک

همان‌طور که تصمیم می‌گیرید کدام فلزات را می‌خواهید بخرید، این احتمال را در نظر بگیرید که آن‌ها می‌توانند واکنش آلرژیک ایجاد کنند یا پوست شمارا تحریک کنند. فلزات هیپوآلرژیک با به حداقل رساندن عناصر تحریک‌کننده احتمال بروز واکنش آلرژیک را کاهش می‌دهند. پلاتین 90 تا 95 درصد خالص است، و آن را تنها فلزی واقعی برای جواهرات ضد حساسیت است که می‌توانید خریداری کنید. اگر پوست شما حساس است، برخی از فلزات موجود در مخلوط طلای سفید ممکن است به‌راحتی آن را تحریک کند. اگر به هر یک از این آلرژی‌ها مشکوک هستید یا دارید بهتر است به حلقه‌های پلاتین بچسبید.

سخن پایانی

ضروری است که تفاوت‌های قابل‌توجه ست‌های مختلف حلقه در بازار را در زمان خرید ازنظر در قیمت و ترکیب بررسی کنید. به‌عنوان‌مثال، پلاتین و طلای سفید با چشم غیرمسلح یکسان به نظر می‌رسند، اما پلاتین بسیار گران‌تر است. حلقه ست طلا پلاتین برای افرادی که تمایل به استفاده مردان از طلا ندارند نیز انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهند استفاده از طلا برای مردان ضررهایی دارد به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند تا از حلقه پلاتین استفاده کنند. طلا سبب افزایش گلبول سفید در خون می‌شود، با افزایش گلبول سفید در خون مردان این گلبول‌ها با گلبول‌های قرمز برخورد می‌کنند، درنتیجه این امر تعداد گلبول‌های قرمز به‌صورت قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند درنتیجه عدم تعادل سبب بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود در زنان اما تعداد گلبول‌های سفید کمتر از مردان است و استفاده از طلا در افزایش بیش‌ازاندازه آن‌ها نقشی ندارد.

دیگر محصولات

09121611614